maandag 14 februari 2011

Quiltexpo Vijfhuizen

Gisteren de Quiltexpo in Vijfhuizen bezocht en daarvoor al vroeg op pad
gegaan. Omdat ik best wel een beetje gespannen was voor de reis (ik ga
nooit erg ver op pad met mijn eigen auto...), helaas mijn fototoestel vergeten.
Dat zal me dus nooit meer gebeuren! Want wat was er een hoop moois en
verleidelijks te zien en te koop! Ik was zeer onder de indruk van de produk-
tiviteit van Mariet Soethout en Supergoof. Waar halen zij die tijd toch
vandaan? De quilts op de exposities vielen me een beetje tegen, alleen
die met een driedimensionaal effect, verkregen door het vastzetten van
rechthoekjes, gevouwen tot driehoekjes, waren best wel bijzonder.
Maar de allermooiste quilt van de hele expositie (en eigenlijk ook van
vorige exposities, die ik heb bezocht) hing toch echt in de stand van
Petra Prins. En als jullie me een beetje kennen, hoef ik de naam daarvan
niet eens te zeggen.... (ben benieuwd of jullie het raden; laat het deze
week wel weten op deze plaats).
En natuurlijk ging ik niet met wat lapjes weg. Deze zijn bestemd voor
de beige rand in de Dear Jane en voor mijn applicatiewerk. Ik heb nu
mooi mijn tekort aan beige aangevuld. Het zijn bijna allemaal fat-eights,
een afmeting, die je helaas niet vaak tegenkomt en die juist zo fijn is
voor kleine blokjes of kleine stukjes voor applicaties. Maar dankzij
Dorry en Bep heb ik ze kunnen bemachtigen en ik vind ze prachtig!


En ook nog een klein schaartje met een heel scherp puntje gekocht.
Ik kan niet wachten tot de volgende quiltexpo!

2 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Het was erg gezellig Ageeth, en wat heb je ook een mooie lapjes! de helft heb ik al in mijn eigen stash...errug.....Ik weet wel waar jij niet van geslapen hebt.....dat ligt bij mij in het laatje en bij Petra Prins aan de wand....hahahaha ( heb ik nu een lapje gewonnen met mijn goede antwoord...), joh, komt echt een keer, beschimmelt niet in mijn laatje!

groetjes, Jeannet

christine zei

hoi ik kan het haast wel raden begint het met de P? hij is super mooi ik twijfel ook heel erg om hem tekopen .

christine