maandag 7 februari 2011

't Was the night before Christmas....

"'t Was the Night  before Christmas and all through the house, not
a creature was stirring, not even a mouse...."
Zo begint het verhaal van "'t Was the night before Christmas". En het
muisje was best enige tijd bezig om zijn plekje in het verhaal te vinden.
Maar in pyama, met een glaasje water en zijn brilletje in de hand (om
nog even in bed een boekje te lezen?) heeft hij nu zijn plaats gevonden!
Het eerste blok van deze BOM is dus klaar, en wat was me dat een
leuk werkje om te doen! Als de quilt helemaal klaar is, krijgt de muis
op de plaats van het kleine zwarte stipje nog een ienie-mienie zwart
knoopje als oogje. Verder heb ik er voor gekozen, zijn staartje niet
te borduren, zoals wordt aangegeven in het patroon, maar te appliqueren
van een heel dun stukje stof. Het witte boek heb ik gemaakt in reverse-
applique, zodat het rood niet door het wit schijnt.
Ik kijk nu al uit naar de volgende zending, die waarschijnlijk eind
deze of begin volgende week binnenkomt.






12 opmerkingen:

Annelies zei

Wat ziet het er leuk uit !!

quilting Jeannet zei

Ohhh, Ageeth.....ik ben sprakeloos....wat M*O*O*I.......wat een schattig muisje, en dat brilletje....je kan wel kinderboeken gaan appliceren, zo mooi...

groetjes, tot zondag ? Jeannet

Daniëlle zei

Je zult hem toch zo 's nachts naast je bed zien staan, hihi, wat een schatje! Dat wordt vast een hele gave quilt. Alvast heel veel plezier met het volgende blok. Mooie dag vandaag, liefs, Daniëlle

Thea zei

Wat een snoepje!!! En zo mooi gemaakt ook. Ik kan me voorstellen dat je hier met heel veel plezier aan hebt gewerkt. En ja nu komt het stemmetje alweer dat roept: wil ik ook maken... wil ik ook maken.. maar er is zoveel moois...ik ga gauw weer verder met mijn eigen werkje. Tot de volgende keer, dan heb je vast weer een nieuw blok af.

Patricia zei

wat een leukerd zég,ben benieuwd naar het volgende blok.
groetjes patricia

Terray zei

Wat ontzettend netjes gemaakt Ageeth!! Jeetje écht heeeeel erg mooi en strak. Mijn complimenten.

Groetjes
Tertia

carine zei

Prachtig deze muis! Groetjes uit Brugge

Mascha zei

Wat ziet dit er schattig uit.
Om verliefd op te worden.
Groetjes Mascha

Heidi zei

Wat een lief muisje! zo'n muisje is niet erg om in huis te hebben, toch? Kan niet wachten om de volgende te zien - jou wekr is altijd zo mooi!

liefs,
heidi

Simone zei

Prachtig! En zelfs z'n staart geappliceeerd! Ik ben niet zo goed in appliceren, dus ik doe het met vliesofix... Ben vanochtend niet zover opgeschoten, want ik had ook nog een ander "Petite Ecole" werkje wat af moest. (waarover binnenkort meer op m'n blog)

Shirley zei

Veel te schattig, ik moet nu toch zo op mijn handen gaan zitten, aaaargh! Prachtig stofgebruik,je schrijft dat je een knoopje als oogje gaat doen, een Frans Knoopje? of anders een glimmend zwart kraaltje.

sylvia zei

ach, wat een schatje!!! Ik zit al twee weken met smart op het eerste deel te wachten.....snik!!!
het ziet er echt heel erg leuk uit!!! En zo mooi gemaakt: super!!