woensdag 4 mei 2011

Jane

Al weer bijna 2 weken geleden, dat het Pasen was? Niet te geloven,
wat gaat de tijd toch snel. We zijn druk geweest met de verhuizing
van DD, die bij haar vriend is ingetrokken, een open-huis, dat helaas
geen verkoop tot gevolg had en mijn DH is begonnen om voor de
a.s. ouders het babykamertje op te schilderen. Dat moet ook wel,
want over nog maar 10 weekjes komt ons eerste kleinkind!
Helaas houdt mijn oudste dochter niet van quilts, maar gelukkig
vindt ze een gebreid babydekentje wel leuk, dus dat ga ik binnen-
kort maar eens snel op de pennen zetten.
Wel heb ik zo tussendoor nog 8 blokjes van de Dear Jane gemaakt.
Al is het nog steeds niet helemaal mijn ding, toch heb ik besloten,
zij het in een laag tempo, zo nu en dan een blokje te wrochten.
Ze zijn vrij makkelijk en redelijk snel klaar, en zo heb ik toch
wat om over mee te praten bij onze quiltclub! Maar mijn hart
blijft toch duidelijk liggen bij applicatie....

Dit zijn de 8 nieuwe blokjes:




Dit maakt de 3e (beige) rand van de trip-around-the-world compleet. Nu
verder met de volgende, een bruine rand.
Ik heb de blokjes eens even allemaal uitgelegd, en dan ziet het er tot nu
toe zo uit:


Het is nog niet zo veel, maar wel een beginnetje en ach, het hoeft gelukkig
niet volgende week af te zijn!
Voor de liefhebbers nog een paar close-ups:



7 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Knap dat je er mee door gaat Ageeth, ze zijn zeker mooi, maar mag ik je paashaas mooier vinden.....hahahaha
Kan ik wel zeggen tegen jou he ?
groetjes, jeannet

Marijke zei

!*8*! Super goed!
Nee ik blijf dit keer steken op één!
Wat grappig om ook bij jou te lezen dat je appliqueren leuker vindt.
We gaan stug voort, jij wat sneller als ik hihi!
fijne dag, groetjes Marijke

Miny zei

Wat een mooie stofjes gebruik je voor de blokken.
Zo doe ik het ook een paar blokjes in de maand.


Groeten Miny

Patricia zei

Je Dear Jane ziet er wel leuk uit al zo met de lapjes bij elkaar.
De tentoonstellig is echt de moeite waard met allemaal stands waar je heel hebberig van word en ik denk dat dat boek ook echt iets voor jou is inderdaad :)
Veel plezier morgen !
groetjes patricia

Phebe and Jane zei

Wat een leuk blog heb je. Ik vind je dear jane heel mooi. Mooie rustige stoffen. Maar 8 blokjes in 1 maand is niet echt rustig tempo vind ik...
Groeten,
Marian

Hennie zei

Prachtige blokken Ageeth, je hebt een heel mooi begin ! ! !
Fijn weekend Hennie.

Terray zei

Wat een lieve stofjes gebruik je voor je Dear Jane, heel zacht!
trip-around-the-world bedoel je dat je de DJ vanuit het midden maakt?? Ik hoorde namelijk laatst ook al iemand daar over....Kan je me meer vertellen daarover of vergis ik me nu met iets anders??
Ik heb vorige week mijn eerste stofjes gekocht voor de DJ waarmee ik in september ga beginnen. Binnekort een logje daarover ;-)

Lieve Groetjes
Tertia