maandag 19 september 2011

Ik ga naar cursus en neem mee.......

Eindelijk weer eens even een klein blogberichtje vanaf deze kant. En dat komt
echt niet, omdat ik zo'n belabberde blogger ben, maar mijn fototoestelletje
heeft de geest gegeven en nu moet ik me behelpen met het toestel van DS, en
dat is best even wennen.

Ik ben me aan het voorbereiden op een cursus, die al heel lange tijd op mijn
verlanglijstje stond, en als je ziet, wat ik daarvoor mee moet nemen, dan
geloof je niet, wat het onderwerp van deze cursus is. Voor de 1e les, op
woensdag, moet ik het volgende meenemen:


En dat heeft toch helemaal niets met stof te maken. Maar het gaat toch
echt om de cursus "Traditioneel  handquilten"! Deze cursus wordt gegeven
door Ted Storm, van wie ik ook zo mooi heb leren appliceren. Het hand-
quilten is zo'n beetje de laatste "hobbel", waar ik nog regelmatig tegenaan
loop in deze heerlijke hobby. Ik hoor van veel quiltsters, dat het zo enorm
ontspannend is om te handquilten, maar bij mij is het nog best een soort
"worsteling", die allesbehalve rustgevend is. Dus.... terug naar de basis
en leren handquilten door Ted! Ik heb er nu alle vertrouwen in, dat het
goed gaat komen, en het heerlijke vooruitzicht is dan, dat ik echt alle
technieken beheers!

En over techniek gesproken.... ook die van het ajour-sokken breien is
helemaal onder de knie en ik vind het zelfs leuk! De eerste sok is klaar
en zijn tweelingbroer zit al in een ver stadium op de pennen. Ik hoop hem
deze week ook af te breien, want dan heb ik mijn handen vrij voor het
huiswerk van de quiltcursus.



13 opmerkingen:

Debby zei

Ohhh, ik heb die cursus vorig jaar gedaan en ga in november 3 dagen appliceren met Ted!Veel plezier.

groetjes Debby

Daniƫlle zei

Geweldig!! Dan ben je een heuse allround quilter met supertechniek!! Niet vergeten te genieten hoor, heel veel plezier met het teken van je quiltpatroon!! Liefs, Daniƫlle

Jantine zei

Ik zit zomaar te rijmen... een cursus van Ted is altijd pret... Maar zo is het wel, gezellig en leerzaam! Veel plezier!

jolanda zei

Klinkt leuk zo'n cursus handquilten... zou voor mij ook wel wat zijn denk ik.
Ik vind het superknap hoe jij van die sokken kunt breien hoor. Het ziet er enorm ingewikkeld uit!
Veel plezier alvast op de cursus!!

quilting Jeannet zei

Wat een prachtige sok heb je gebreid Ageeth! misschien heb je er wel een nieuwe verslaving bij, en heel veel plezier bij je cursus van Ted.

groetjes, Jeannet

Patricia zei

Tis een mooi sok geworden,van die handschoentjes erbij of een sjaal..ook leuk.
Veel plezier bij je cursus,altijd leuk om iets nieuws te leren.

Groetjes Patricia

Anneke van Diggelen zei

Heel veel plezier met je nieuwe cursus!!!!
En je sok ziet er heel goed uit!!!
Weer een nieuwe verslaving erbij

Groetjes Anneke

Phebe and Jane zei

Mooie sok!
Leuk een cursus handquilten. Leer je ook trapunto? Dat lijkt me zo leuk om te doen. Ik zou nog wel graag een keer een whole cloth quilt maken, maar ja te weinig tijd...
Groeten,
Marian

Berna zei

Een quiltcursus vanTed herself? Geweldig! Neemtze daarin meteen het duimquilten mee? Als je dat onder de knie hebt, kun je niet meer zonder.
Hoe is het met de quiltwinkel die in oud-beijerland zou komen? Al open en leuk? Hoorde het van familie die daar woont.

Judith zei

Ik kom je vandaag per toeval tegen! Wat een leuke blog. Quiltles van Ted Storm super leuk. Zelf ben ik naarstig opzoek naar een quiltstandaard. Heb jij enig idee waar ik die vinden kan??

Tilly zei

Had even geen tijd om naar je blog te kijken, maar wat leuk dat je naar Ted gaat. Dan ga je het perfekt leren.Dank zij Ted kan ik alle kanten op quilten,ook met de duimvingerhoed.
veel plezier. groetjesTilly

@nke zei

En.....hoe was de eerste les bij Ted?
Misschien maak jij ook nog eens een quilt met een handborduurwerk in het midden en dan met de hand doorgequilt. :))

Anoniem zei

Al bezig met de lessen van Ted?