woensdag 5 juni 2013

Ik kan beginnen!

Ik kan beginnen, want de wol is binnen....
En het is prachtig, zacht en mooi en lief:


De kleurtjes gekozen na voorzichtig informeren bij mijn dochter. Het zijn
uiteindelijk deze 3 kleuren geworden, dus wit, lichtgrijs en ijsblauw. En
het wordt een gehaakte ripple-blanket voor ons kleinzoontje, dat als
alles goed gaat in de eerste week van oktober wordt geboren. Dus Floor
krijgt een klein babybroertje, en ik heb hem al in actie mogen zien,
omdat ik meemocht voor de 20-weken echo. Wat een bijzondere en
ontroerende ervaring! Heel beweeglijk, helemaal compleet en duidelijk
een jongetje...

Verder is het hier heel erg rustig op handwerk-gebied, want met dit mooie
weer wordt er hier volop gewerkt aan de tuin, en al die mannen hebben
 heel wat eten en vooral drinken nodig, want de tegels wegen maar liefst
45 kilo per stuk.

De bestrating ligt er al voor een heel groot deel in:


Maar er moet nog veel meer gebeuren.


De muur op de foto hierboven is eigenlijk mijn "doorn-in-het-oog".
Het is de zijgevel van onze achterburen, aan de onderkant nog wel aardig,
met gemetselde steentjes, maar daarboven, nog net te zien in de linker-
bovenhoek, een (echt niet mooie) kleur fel zeegroen. Wij kijken hierop
vanuit ons terras, woonkamer en eethoek en eigenlijk is dit de reden,
waarom ik heel graag wil verhuizen, maar ja, de huizenmarktcrisis
gooit flink roet in het eten. Ik blijf voorlopig maar even verder
dromen van een lief, klein huisje, ergens hier in de polder van de
Hoeksche Waard.
Maar de bedoeling is nu, dat voor deze muur DH een soort over-
kapping-met-berging gaat maken, van hout, waar ik straks heerlijk
kan gaan zitten quilten. Ik hoop, dat dat deze zomer nog gaat lukken!

Na het bestraten zijn eerst de borders aan de beurt, want met dit
warme weer probeer ik zoveel mogelijk van de planten, die in
afwachting van de nieuwe borders even tussen andere planten zijn
geparkeerd, in leven te houden met regelmatige bakken water.
Kijk, hoe zwaar mijn Annabelle's het hebben:


De enige, die van de huidige situatie geniet, is Lotus. Zij denkt, dat wij
speciaal voor haar een klein strandje hebben aangelegd, waarin ze heerlijk
kuilen kan graven. Van haar mag het best zo blijven!



23 opmerkingen:

Rennie zei

Poeh poeh wat een drukke werkzaamheden. Maar ja je moet eerst in de bende zitten voordat het mooi wordt toch. Slimme oplossing wat jullie bedacht hebben. Daar zalhet straks lekker quilten zijn. En Lotus wat een deugniet. Ik vind het zo'n lieverd.

marion zei

wat een lieve kleurtjes voor een groot wonder......
succes met je tuin

Phyllis zei

Oh, wat een mooie bolletjes, dat gat prachtig worden. Heerlijk he dat tuinleven, hoop dat het gaat lukken met je quiltplek in de tuin dit jaar.

Phebe and Jane zei

Fijn dat het goed gaat met de zwangerschap! En leuk dat je nu kunt beginnen met haken. Je hebt mooie kleurtjes uitgekozen. Je moet nog wel een beetje opschieten, want begin oktober is al best snel.
Groetjes,
Marian

quilting Jeannet zei

Mooie wolletjs Ageeth, dat gaat het vast helemaal worden,enne....kun je je buurman niet een subtiele hint geven dat je wel van blauw houd, maar van een ander soort blauw? Of een bus verf cadeau doen (lol) ik roep maar wat hoor.

Guusje, zei

Wat wordt jullie tuin mooi en wat een mooie wol, erg lieve kleuren dat wordt een beautie.

Marijke zei

Ja een overkapping wij zeggen oneerbiedig hok en... erbovenop... kan altijd nog een plantenbak met groen (hadden wij een tijdje geleden en was best leuk en zal zeer zeker nog meer naar uitzicht kunnen verdoezelen!)
groetjes van Marijke

Lida zei

Heerlijk zo'n overkapping, maar anders wat leibomen ervoor en je ziet er niets meer van, in ieder geval in de zomer!
Groetjes
Lida

Yvonne zei

Wat een heerlijk nieuws, na een kleindochter een kleinzoon! Wat een rijkdom. Mooie kleurtjes wol heb je voor het dekentje.
De overkapping zal heerlijk zijn, voor de warmte en op een wat frissere dag. Lijkt me zo gezellig!

carina zei

Gefeliciteerd een kleinzzon na een kleindochter! Nog even wachten maar wel heeeel leuk om naar uit te kijken, ik zag een olaatje met een soort nepschuur met overkapping leuuuuk! Goed nathiuden die annabellen zojn zo leuk,
Je houdt ons toch wle op de hoogte he hoe alles er uit gaat zien, zoals je weet heb ik een zwak voor tuinen groetjes en succes

sylvia zei

hallo Ageeth, wat leuk dat jullie al weten dat het een klein mannetje wordt!! Fantastisch!
Gaat vast heel mooi worden met deze kleurtjes, als je tenminste tijd hebt tijdens al het tuingeweld.....:)
veel succes, lieve groet, Sylvia

Sis Voorn zei

Nog even doorzetten en dan kun je lekker genieten van je nieuwe tuin !
Vind wel dat er dan een kleine zandbak voor Lotus moet komen.... ;-)

Else zei

Oh wat leuk dat je nu al weet wat het gaat worden! Je hebt schitterende kleurtjes uitgezocht voor zijn deken, dat gaan veel fijne haakuurtjes worden in je tuin al dan niet klaar lekker gaan zitten. Alhoewel ik denk dat hij van Lotus wel mag blijven (lol) FIjne zonnige dag, knuffel Else

Annelein zei

Wat een lieve tere kleurtjes... Dat wordt een heel bijzonder dekentje...

Carin zei

Ohhh wat leuk dat je al weet dat het een jongetje wordt en mooie kleuren heb je uitgezocht.
Ik merk al dat je een oplossing voor je muur hebt gekozen, wij zelf hebben veel klimplanten tegen een muur staan zodat je de muur niet eens meer ziet, maar goed dat moet dan wel bij je tuin passen... wij hebben meer enverwilderde tuin :-)
ERn Lotus heeft gelijk .... dat wil elke hond wel hebben zo'n zandbak ... ook Bowy :-)

Anneke van Diggelen zei

Wat leuk om te lezen dat je weer oma wordt en nu van een kleinzoon!! Gefeliciteerd leuk hoor en veel brei plezier,
!

Miranda zei

Hoe bijzonder zijn die momenten dat je zo'n kleinkindje to be mag bewonderen....en je breibollen zijn zo zacht...

Miranda zei

Hoe bijzonder zijn die momenten dat je zo'n kleinkindje to be mag bewonderen....en je breibollen zijn zo zacht...

Patricia zei

Mooie kleurtjes wol heb je voor je kleinzoon uit gezocht.
Ik kan me voorstellen hoor, dat je liever naar een weiland met koeien kijkt als dit, maar als je straks in je hoekje zit, kijkend over de mooie tuin en {zoals Sis al voorstelde} Lotus in de zandbak ziet graven wil je helemaal niet meer weg :-)

Groetjes en een fijn weekend!
Patricia

Debby zei

Wat heb jij het druk, druk, druk! Een lieve kleindochter en straks er nog een jongentje bij, gefeliciteerd!

Groetjes Debby

Annemart Berendse zei

Lotus heeft het zeker naar haar zin! En gefeliciteerd met je komende kleinzoon. Ben benieuwd hoe je breiwerk eruit komt te zien.

Marijke zei

Meis wat weet je me weer op te beuren, hihi, (granny)....
En wordt het leuk je golf haakwerk?
Liefs Marijke

Jane in Cumbria zei

Dat is een goed idee, als je daar straks kan zitten. En wat spannend, wolletjes voor een nieuwe kleinzoon!