zondag 12 oktober 2014

Even weg geweest, naar een huisje en naar.... The Prince!

We zijn er even een weekje tussenuit geweest. Dat was broodnodig na een heftige
periode, waarin kleine Daan opgenomen is geweest in het ziekenhuis, maar het
gelukkig nu weer goed met hem gaat.
En dit huisje aan het Veluwemeer, waar wij al eerder waren geweest, was de
ideale plek om even tot rust te komen.
Om van het uitzicht te genieten:




En om even lekker uit te waaien, gewoon met ons drietjes; DH, Lotus en ik.
We zijn vrijdagmiddag weer thuisgekomen, maar er was geen tijd voor de was
of andere huishoudelijke karweitjes, want ik heb mijn tas gelijk weer gepakt,
dit keer met handwerkspullen, want zaterdag was het vroeg op en richting
Zutphen!
Daar gaf de Australische quiltontwerpster Susan Smith een workshop over haar
allernieuwste ontwerp, "The Prince". Naast quiltontwerpster is Susan Smith ook
kinderarts, moeder en oma en besteedt zij haar vrije tijd, naast het ontwerpen en
quilten, ook graag aan bakken en koken. Een echte duizendpoot en een heel
vriendelijke mevrouw, die heel boeiend over haar quilts kan vertellen.
Zij is het meest bekend van de momenteel zo geliefde Stonefields-quilt,
die zij ontwierp voor een film, die gedeeltelijk werd opgenomen in
Nieuw-Zeeland, en gedeeltelijk in Ierland. En natuurlijk had zij de
Stonefields ook meegenomen:
Maar vandaag ging het hierom:
Dit is Susan's nieuwste ontwerp, The Prince, ontworpen als quilt voor
een jongetjesbaby. Ik kreeg gelijk al het idee om deze twee quilts, ooit,
als ik meer tijd ga krijgen (...) te maken voor zowel mijn kleinzoon als
mijn kleindochter, want als je ze zo bij elkaar ziet hangen, is de Stonefields
een meisjesquilt, en de Prince een jongensquilt.

Het was weer een super-verzorgde dag bij Petra Prins, en naast het patroon
(let op het koekje!), kregen we een echt snoepzakje uitgereikt met
verrukkelijke inhoud, maar waarvan ik helaas vergeten ben een foto te
maken (ik had het gewoon te druk met luisteren naar Susan en met bij-
praten met allerlei bekenden, die heel onverwacht er ook waren), maar
er zat o.a. een prachtig, goed gekozen stoffenpakketje, lijmpen en garen
in.  Maar wil je het zien, dan kun je op het blog van Judith een mooie
foto ervan vinden, naast een leuk verslag van deze dag!

Het was een inspirerend, gezellig en leerzaam dagje, en wat een feestje
om de quilts van Susan te bekijken, met alle lieve details en mooi
gekozen stofjes. Ze heeft een voorkeur voor zachte pastelkleurtjes, maar
ook met zo hier en daar wat zwart, paars of rood. En vooral voor lapjes
met geinige printjes; vogeltjes, bijtjes, hondjes... ik heb zulke lieve
details voorbij zien komen.
En heel veel hexagonnetjes en cirkels, van grote tot kleine.
Dus je begrijpt het wel... ook een ontwerp van Susan Smith komt op mijn
alsmaar groeiende lijst van "wil-ik-maken"-quilts.
En Susan zelf? Die is ook al weer met iets nieuws bezig:
Het was een heerlijk, gezellig en inspirerend dagje. Maar nu weer terug
naar de gewone dagelijkse dingen, en mijn eigen werkjes, die in de kast
liggen te roepen om aandacht. Waarover binnenkort meer...




19 opmerkingen:

Judith zei

Het was een heerlijke dag! En was het super om je Weer gezien en gesproken te hebben! Fijne zondag

carina zei

Leuk je blogje. En heerlijk dromen over quilts die je wilt maken. En lekker weekje!

Martine zei

Ik was in Amsterdam vandaag. Ook helemaal vliefd op de Prince.

Annelies zei

Leuk zo'n dagje !

ineke zei

Leuk dagje en 2 mooie quilts. Fijne avond ineke

Merian zei

Dat was een hele leuke dag, zag je al ergens bij iemand op het blog.
Geweldig mooi zijn die quilts van Susan. Fijn dat het met Daan weer een stuk beter gaat!
groetejs Merian

Patricia zei

Gelukkig dat het met je kleinzoon weer beter gaat.
Leuk zo'n dag , ik zag inderdaad al meer foto's ervan.
Je zou er toch gelijk aan willen beginnen aan zo'n mooie quilt.
Groetjes Patricia

Yvonne zei

Wat fijn dat je de zorgen even kon vergeten, een heerlijke week om weer op te laden en dan het klapstuk in Zutphen. Ik zag je al op Judith's blog. Nu maar dromen van die mooie quilts..... Ooit..... Wie weet..... Fijne week en een knuffel voor je kleinzoon!

Phyllis zei

Wat een mooie dag, met mooie quilts. Zie allerlei enthousiast verhalen op de diverse blogs ook bij jou, het ziet er inderdaad allemaal prachtig uit, wat zullen jullie genoten hebben!

quilting Jeannet zei

Dat ziet eruit als een heerlijk daagje Ageeth, maar dat kan ook niet anders als je het overal zo leest. Ik vind haar kleuren erg mooi in die pastelletjes. Fijn ook dat je een beetje bent bijgekomen op de Veluwe, dat heeft een mens af en toe nodig en jullie hadden heerlijk weer.

sylvia zei

hey, Ageeth, heerlijk verhaal over de Prince en de patch koningin!
Minder leuk dat Daan in het ziekenhuis gelegen heeft, wat een emoties en spanning, he?!
Nu even door je Ufo's heen en dan mag je Prince-en!!
liefs, Syl

KijkDaarIs zei

Het was gezellig hé....ondanks dat ik vliegende keep was heb ik toch genoten van al het mooi's....
De lieve zachte kleurtjes van de stoffen die ze gebruikt..de verrassende plaatjes daar weer op..kortom...SUPER !!
Fijn dat het met Daan weer beter gaat!!!!
Fijne dag !!..;0)

Anoniem zei

Dat lijkt me een heerlijk inspirerende dag te zijn geweest. Fijn dat het met jouw kleine prins weer beter gaat.

Else zei

Je hebt een heerlijke week gehad zo te lezen, ff ontstressen en dan als toetje naar de Prins in Zutphen hihi. Fijn dat het beter gaat met Daan! knuffel van mij

Guusje, zei

Wat een leuke week heb je gehad en dan het dagje Zutphen geweldig. Ik vind de
Prince helemaal mooi en hoop dat het patroon ook te koop komt. Fijn dat het ook weer beter gaat met Daan.

Bed, breakfast en quilts zei

Wat was het leuk, helaas liep ik je mis, ik was zondag in Amsterdam.

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Wat een hoop moois he? heerlijk om gewoon maar lekker naar te kijken.
groetjes
Wietske

Monica zei

Ja, ik zag ook al een beginnetje bij Betty, wat hebben jullie een inspirerende dag gehad. leuk hoor

Nardy zei

Heerlijk zo een paar dagen weg en een hele leuke afsluiting zaterdag! Ik was zaterdagmiddag ook nog even bij PP in winkel en nu ik zo naar je foto kijk, volgens mij stond je in de winkel. Heb je het boek Handful of scraps gekocht?
Veel plezier met het maken van de Prince! Groetjes Nardy