donderdag 3 november 2016

Vergeten stapeltje.

Omdat de klad er nog steeds wat in zit met het bloggen, door
de aanwezigheid van de kleine, harige handenbinder, die heel lief,
maar ook heel bewerkelijk is en waarschijnlijk nooit geen vriendjes
gaat worden met Lotus, ben ik vergeten,  om nog wat blokjes voor
de sampler op mijn blog te zetten. Ik had nog een klein stapeltje.


Misschien verveelt het jullie, om hier alleen maar de blokken voor
deze "19th Century Sampler" (ontworpen door Megan Carroll) en ook
wel de "Palampore-Bom" genoemd, te zien, maar mij verveelt het wonderlijk
genoeg nog steeds niet. En dat wil wat zeggen....
Normaal gesproken ben ik best snel afgeleid, wil weer aan iets anders
werken of er duikt een nieuw, nog spannender project op. Maar het
is best merkwaardig met deze sampler, dat dat nog steeds niet gebeurt.
Ik zie elk blok als een projectje op zich. Het ene projectje is makkelijker
dan het andere, geeft meer uitdaging, maar het zijn wel afwisselende
projectjes!

Dit was een makkelijke en zo klaar:
(het was dan ook alleen maar patchen). En dat was eveneens het geval
bij het blok op de eerste foto links: zo klaar!

Dat geldt zeker niet voor dit projectje:
Het ziet er ogenschijnlijk simpel en eenvoudig uit. Geen vogeltjes erbij
dit keer, alleen maar wat rankjes met kleine bloemetjes. Maar ik ben er
eindeloos lang mee bezig geweest, echt friemelwerk was het.
Als zo'n "projectje" dan klaar is, ben ik zeer tevreden!

De laatste, die ik wil laten zien, was een echte leukerd om te maken.
Een schattig kransje met bloemen, en een fijne uitdaging met een
mooi resultaat. Had ik eerst zo mijn bedenkingen bij broderie perse,
omdat het volgens mij minder vaardigheid vergt dan bij "gewoon"
appliceren, inmiddels ben ik daar toch heel anders over gaan denken.
Het is zeker een uitdaging om het zo mooi en precies mogelijk te doen!
En daarin ligt misschien het geheim, van het niet toeslaan van de
verveling... Elke keer weer een nieuw projectje met een nieuwe uitdaging!


Fijn om te weten, dat ik nog 10 van de in totaal 37 projectjes mag doen!


(..... en eerlijk gezegd ligt het allernieuwste, mega-grote project al te wachten
in de kast, want dat hoort blijkbaar gewoon bij quilten: altijd weer een volgend
project, terwijl je nog met een ander bezig bent. Heerlijk vooruitzicht!)

17 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Ik vind de kleuren van deze quilt echt geweldig, dat oude blauw in combi met roestig rood, bruin. Echt heel mooi, dat zal wel een pronkstuk worden straks, en ja, het is al heel veel gezegd, je appliquatiewerk is schitterend, niks geen festonsteekjes, maar echt perfect needle turn werk. Je hebt straks wel wat moois.

Hermie zei

het zijn ook superleuke blokken. geen wonder dat ze niet vervelen om te maken

conny's quilts en creaties zei

Wat een prachtige blokjes, die afwisseling van patchen en appliceren met broderie perse houdt je aandacht ook wel vast lijkt me. Het ziet er erg mooi uit. Veel plezier met de andere projectjes en dat grote...om te aaien?

Debby zei

Knap dat je het bij één project kunt houden! Maar het zijn dan ook bijna quiltjes op zich, die blokken.
Enne, dromen over een volgend project is héél herkenbaar!

Marjolein den Boer zei

Werkelijk schitterend Ageeth! En duidelijk te zien dat je er met aandacht en plezier aan werkt - zo ontzettend mooi gewerkt en ik hou van de kleurencombinaties :-)

ineke zei

Hele mooie kleuren, maar ook heel mooi gemaakt. Dus voorlopig verder met dit project😉Groetjes ineke

Heleni zei

Je blokken zijn super Ageeth. Dat 'makkelijke'blok is ook erg mooi geworden.
Toch wel fijn werk hè, Broderie Perse.
Je schiet wel lekker op met je Palamporequilt. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat

Heleni zei

Je blokken zijn super Ageeth. Dat 'makkelijke'blok is ook erg mooi geworden.
Toch wel fijn werk hè, Broderie Perse.
Je schiet wel lekker op met je Palamporequilt. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat

Annelein zei

Prachtige blokken Ageeth... Ik heb van je blogje genoten....*Ü*...
Alvast een heel fijn weekend gewenst...

Phyllis zei

Mooie blokken, zo'n blokkenquilt is steeds een ander projectje, heel afwisselend, zo slaat de verveling niet snel toe. Jammer dat de hondjes nog steeds geen beste vriendjes zijn, dat zal inderdaad wat van je tijd en energie opslokken en als je dan tijd over hebt, kan je beter weer een blok dan een blog ter hand nemen, gelijk heb je.

Tilly zei

Wat een kunstwerkjes Ageeth,op deze manier broderie perse appliqueren is erg mooi.
Ben benieuwd wat je volgende werkstuk gaat worden.
Groetjes Tilly

Yvonne zei

Prachtige blokken! Hopelijk neem je morgen iets mee zodat ik het in het echie kan bewonderen! En natuurlijk lonkt er al weer een nieuw project! Er blijft nog zoveel leuks te maken.......

KijkDaarIs zei

Wonderschoon !!!
Echt met zo'n precisie gemaakt....wat zal dat straks een pracht quilt zijn...
en echt waar net zo knap vind ik dat je het geroep vanuit de kast kunt werstaan...ik had allang een stukje gedaan om te kijken of ik het leuk vond!..;0)
Heel fijn weekend...

Patricia zei

Prachtig ! En herkenbaar het nadenken over het volgende project terwijl je nog midden in het ander zit. Er zijn ook zoveel leuke en mooie dingen om te maken.
Jammer dat het nog geen dikke vrienden zijn maar kan altijd nog goed komen hoor, als Bruce wat ouder is.
Groetjes Patricia

sylvia zei

Prachtige blokken! En hou het maar even bij het werken aan 1 quilt....stuk meer rust in je hoofd! En ik spreek uit ervaring 😏😏

Marijke zei

Wat een pracht van een blokken dat wordt vast een schitterende quilt!
fijne dag,
groetjes van Marijke

Martine zei

Prachtig werk laat je weer zien Ageeth.
En ik ben niet de enige met een klein boompje.
Fijne dagen en groetje
Martine